VaultSafeUall

Wednesday 7 March 2012

JAWATANKUASA PEMANTAU BERTENTANGAN DENGAN NORMA

Bekas Ketua Pemuda Keadilan Terengganu, Fakhrul Azman Abu Bakar berkata penubuhan Jawatankuasa Pemantau Pas Pusat Terhadap Kerajaan Kedah amat bertentangan dengan norma-norma pentadbiran kerajaan negeri.

Katanya, pentadbiran kerajaan negeri dan parti adalah dua perkara yang berbeza.

"Hanya komunis yang mengamalkan parti menguasai kerajaan. Oleh kerana kerajaan negeri Kedah ditubuh daripada pelbagai gabunagn komponen majoriti parti," tegas beliau.

Katanya lagi, jawatankuasa tersebut seharusnya sebagai ombardsment sebagai jawatankuasa pemantau salahlaku berkaitan parti dan bukannya kerajaan.

"Oleh kerana Menteri Besar dilantik oleh Sultan justru itu jawatankuasa yang dicadanngkan itu adalah tidak berkuasa untuk mengarah atau mencampuri urusan pentadbiran negeri Kedah," katanya lagi.

Beliau menambah kita semua maklum bahawa PAS adalah parti terbesar dalam komponen yang mentadbir kerajaan tetapi apabila cadangan ini dibuat mereka telah tidak sama sekali menghormati parti lain yang sama bergabung untuk mentadbir kerajaan negeri kedah seperti PKR ataupun DAP.

"Saya percaya jika Pakatan Rakyat diberi mandat memerintah negara, nescaya pentadbiran negara akan menghadapi kehancuran tidak seperti BN yang mengamalkan semangat kongsi kuasa yang sebenar.

No comments:

Post a Comment