VaultSafeUall

Thursday 12 July 2012

NATIJAH DARI SERANGAN JPM

Kesimpulan dari natijah serangan ke atas pejabat Jabatan Perdana Menteri, Putrajaya baru-baru ini adalah pertama, walaupun kedua-dua mereka berpelajaran tetapi nafsu amarah telah menguasai mereka  dan mereka sahaja yang betul akibat tidak mendapat ilmu dari guru mursyid.

kedua, mereka hanya belajar dan mendapat ilmu dari alam siber, yang mana belum tentu kesahihannya.  Ketiga, kumpulan ini dihapuskan dengan kadar segera, jika tidak ia akan merebak dan memperdaya generasi muda di masa akan datang. Keempat, mereka banyak menggunakan logik akal tanpa berlandaskan al Quran dan hadis.

Kelima, terpengaruh dengan fahaman syiah, di Gombak ianya berleluasa , dikatakan  ada pegawai tinggi kerajaan menganut fahaman ini.

Justeru itu ianya harus memberi tauladan dan pengajaran kepada golongan muda dan golongan yang amat taksub dan percaya kepada berita-berita siber, mereka perlu membuat kajian mendalam sebelum mengakui perkara atau berita yang dibawa itu benar atau salah terutama persepsi dan janji manis yang dibawa oleh parti pembangkang.

Masyarakat celik politik perlu disemai, dibentuk dan dipergiatkan. Asas sejarah bangsa dan kontrak sosial perlu menjadi pelajaran wajib. Animasi dan filem tentangsejarah bangsa perlu banyak diterbitkan.bahan cetakan tentang tokoh, sejarahwan, pahlawan bangsa perlu banyak dicetak. Sidang, seminar, forum mengenai sejarah bangsa dan rukunegara perlu digarap bersama dengan garis panduan.

No comments:

Post a Comment