VaultSafeUall

Sunday 26 May 2013

PERKASA DESAK KALIMULLAH MINTA MAAF


Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) terus mendesak ahli perniagaan yang juga Ahli Lembaga Pengarah AirAsia, Datuk Seri Kalimullah Hassan meminta maaf kepada orang Melayu di negara ini.

Setiausaha Penerangan Perkasa, Fakhrul Azman Abu Bakar berkata, Kalimullah digesa berbuat demikian kerana menyokong kenyataan biadap Ketua Pegawai Eksekutif AirAsia X, Azran Osman- Rani yang melabelkan Utusan Malaysia sebagai akhbar rasis.

Fakhrul yang menyokong gesaan Ketua Penerangannya, Ruslan Kassim sebelum ini memberitahu, Kalimullah juga diminta mengenakan hukuman terhadap Azran di atas tindakannya mencerca akhbar Utusan Malaysia yang merupakan lidah rasmi orang Melayu.

“Perkasa ulangi gesaan supaya Kalimullah memohon maaf kepada semua orang Melayu menerusi sidang akhbar terbuka dalam masa tujuh hari. Jika tidak, kami tidak akan teragak-agak untuk menyertai Kelab Veteran UMNO, pertubuhan Jaringan Melayu Malaysia (JMM) dan Kongres Kesatuan Pekerja-pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) memboikot AirAsia serta AirAsia X.

“Selain itu, Perkasa juga mahu tahu sama ada Kalimullah menyokong tindakan Azran itu kerana dendam dan mahu mengalihkan perhatian orang ramai.

“Kami juga ingin bertanya adakah benar dakwaan mengatakan beliau rapat dengan peguam M. Puravalen yang mengatur pertemuan antara PI Bala dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim?" katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Beliau mengulas tindakan Kalimullah menyokong ‘serangan’ Azran terhadap Utusan Malaysia menerusi akaun Twitter milik beliau dengan melahirkan rasa bangga melihat rakyat bersatu mengutuk akhbar itu yang didakwanya sebagai rasis.

Malah, beliau berkata: “Only the bigots will find comments like that of Azran Osman-Rani offensive. He is a true Malaysian." (Hanya orang yang taksub akan melihat kenyataan Azran Osman-Rani sebagai menyakitkan. Dia adalah rakyat Malaysia sejati."

Beliau menambah: “I wonder sometimes under which rock some of these Utusan personalities crawled out from. Must be a real sank dark place." (Saya tertanya-tanya, dari mana munculnya personaliti Utusan ini. Mesti dari ceruk mana )."

No comments:

Post a Comment