VaultSafeUall

Thursday 3 May 2012

ANWAR SEMAI BUDAYA DERHAKA

Kerajaan disaran menganjurkan wacana budaya derhaka untuk menangani isu derhaka yang dipelopori bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim, kata bekas Ketua Pemuda PKR Terengganu, Fakhrul Azman Abu Bakar.

Katanya, Anwar telah mengajak rakyat Malaysia mengamalkan budaya derhaka yang meliputi 12 kategori derhaka.

"Derhaka terhadap budaya Melayu dan ketimuran serta nilai-nilai murni, derhaka kepada agama Islam dengan menggalakkan liberalisme, pluralisme, negara kristian DAP dan murtad, " katanya.

Selain itu tegas Fakhrul, derhaka kepada Rukunegara, derhaka kepada perlembagaan, derhaka kepada Umno parti orang Melayu.

"Malah beliau juga derhaka kepada Tun Dr Mahathir yang membawanya masuk Umno, derhaka kepada Yang Dipertuan Agung dan Raja-Raja Melayu dalam isu perlantikan Yang Dipertua Majlis Agama Islam Pulau Pinang," jelasnya lagi.

Anwar juga derhaka kepada sistem demokrasi, derhaka kepada sistem nilai-nilai murni dan Islam, derhaka kepada ekonomi negara, tambahnya.

Beliau juga berkata Anwar derhaka kepada sistem pendidikan tinggi negara (PTPTN) dan derhaka kepada sistem ketenteraan dalam isu kapal selam.

Beliau juga mencadangkan kerajaan menganjurkan pertandingan menulis esei bertajuk "Budaya Derhaka Datuk Seri Anwar Ibrahim mendatangkan kesan-kesan negatif kepada negara" kepada semua lapisan masyarakat.

Katanya, hasil dari pertandingan esei itu, dibukukan dalam Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris dan Bahasa Arab supoaya rakyat faham sejauh mana Anwar telah emnderhaka kepada negara melalui 12 kategori tadi.


No comments:

Post a Comment