VaultSafeUall

Thursday 23 June 2011

TARIK GELARAN DATUK AMBIGA

Penganjur utama perhimpunan haram Bersih, Datuk Ambiga perlu ditarik gelaran Datuk kerana menganjurkan perhimpunan haram pada 9 Julai ini. Difahamkan beliau menerima gelaran Datuk dari Sultan Perak. Oleh itu kita mohon perkenan Tuanku Sultan Perak supaya menarik balik gelaran Datuk kepada bekas Presiden Majlis Peguam Malaysia itu.

Memang aneh seorang Datuk mahu menganjurkan perhimpunan haram apatah lagi ia akan dihadiri oleh ribuan rakyat. Pergaduhan dijangka berlaku kerana perhimpunan ini akan ditentang oleh Perkasa dan Pemuda UMNO. Bayangkan apa akan terjadi kepada perhimpunan yang kononnya akan diadakan secara aman ini.

Jika ada orang kesempatan, pergaduhan besar akan berlaku. Malah lebih hebat dari Persitiwa 13 Mei 1969 di mana keganasan akan menyebabkan rumah kedai terbakar. Apa motif Bersih menganjurkan perhimpunan seperti ini semata-mata mahu memalukan Malaysia di mata dunia. Kerajaan jadi serba salah. Jika mereka semua ditangkap di bawah ISA, maka kerajaan dikatakan zalim sebaliknya apa yang mereka buat ini boleh melumpuhkan ekonomi negara.

No comments:

Post a Comment