VaultSafeUall

Wednesday 7 December 2011

NAIB PRESIDEN PERKASA SERTAI PKR


Perkasa yang lebih sinonim dengan perjuangan hak Melayu mendapat tamparan besar apabila Naib Presidennya, Musli Oli mengisytiharkan keluar dari Umno untuk menyertai PKR.

Menurut Musli, walaupun Perkasa memperjuangkan hak orang Melayu, tetapi beliau lebih percaya kepada PKR yang membela rakyat berbilang kaum.

"Sebagai rakyat Sabah saya lihat PKR lebih serius memperjuangkan nasib rakyat Sabah," katanya  di Kuala Lumpur baru-baru ini. Beliau yang juga ahli jawatan kuasa BN Kota Belud telah mengisytiharkan keluar dari Umno di majlis bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim di Kota Belud Sabtu lalu.

Katanya, beberapa isu yang diperjuangkan Pakatan Rakyat di Sabah lebih menyentuh hati rakyat Sabah seperti isu 20 perkara, isu pendatang tanpa izin dan isu Borneonisasi yang terlepas pandang oleh kerajaan pusat.

"Pakatan menjanjikan royalti minyak 20 peratus serta memberi autonomi kepada Sabah dan juga satu jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada rakyat Sabah," jelasnya lagi sambil berkata beliau tidak perlu melepaskan jawatannya dalam Perkasa kerana Perkasa bukanlah parti politik.

Musli yang juga seorang blogger, 
www.muslioli.blogspot.com berkata nampaknya janji PKR lebih menyentuh rakyat daripada janji BN yang tidak pernah ditunaikannya.

Katanya, Sabah tidak membangun di bawah BN.

"Mana lebuh raya di Sabah sedangkan di Semenanjung ada pelbagai lebuh raya?" soal beliau. 

Katanya lagi, walaupun Sabah diberi empat jawatan menteri, Menteri Pemabngunan Luar bandar, Menteri Luar,Menteri Perladangan dan Komoditi dan Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, tetapi semua kementerian itu tidak memberi faedah kepada rakyat Sabah.

Beliau sedih terpaksa meninggalkan Umno tetapi beliau tiada pilihan lain kerana Umno tidak serius membela nasib Bumiputera Sabah.

No comments:

Post a Comment