VaultSafeUall

Saturday 3 December 2011

PEMBANGKANG TERUS DISERANG


 Pembangkang terus menjadi bahan ejekan pada hari kedua perhimpunan agung Umno di PWTC. Ketika menyambung perbahasan hari ini, wakil Pulau Pinang, Datuk Musa Sheikh Fadzir berkata celaka kepada DAP.

"Celaka DAP. DAP kurang ajar bila ADUN Perak menghina warna kulit Menteri Besar (MB) Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir," katanya.

Katanya, di Pulau Pinang ramai orang Melayu terdiri dari mamak.

"DAP memang celaka. Badan Perhubungan Umno Pulau Pinang cukup terhina dengan panggilan hitam metalik kepada MB Perak walaupun kulit saya lebih cerah dari kulitnya," katanya sambil disambut gelak-ketawa.

Sementara itu wakil Selangor, Datuk Johan Abdul Aziz mengajuk cara cakap MB Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim yang gagap.

Katanya, kalau Khalid tak bercakap gagap dalam majlis maknanya dia nak menipulah itu.

"Dahulu dia bohongi Sultan Selangor yang mengatakan kerajaan negeri mendapat hasil dari jual pasir sebanyak RM150 juta sedangkan dapat kutip RM35 juta sahaja," katanya.

Pada masa yang sama beliau mencabar Prof.Dr Aziz Bari yang mempertikai titah Sultan Selanor supaya meletakkan jawatan dan masuk dalam politik.

"Jangan berselindung di sebalik kerusi akademik. Kalau anak beliau anak jantan, letak jawatan dan tanding dalam pilihan raya umum, "tegasnya

No comments:

Post a Comment