VaultSafeUall

Saturday 3 December 2011

PEMUDA,PUTERI, WANITA IKRAR PERTAHAN PUTRAJAYA


 Walau dipanah petir, disambar kilat, pergerakan puteri Umno tidak peduli akan terus mempertahankan Puterajaya.
Menurut ketuanya, Datuk Rosnah Rashid Shirlin, puteri tidak gentar berdepan dengan pembangkang dalam apa jua keadaan sekalipun.
Katanya, sekali mara puteri terus mara dan akan bertempur dengan musuh tidak kira siapa.
"Puteri tetap ikhlas berjuang menjadi jaguh rakyat walaupun puteri bukan wakil rakyat," kata beliau ketika menyampaikan ucapan penangguhan di perhimpunan agung Umno di PWTC petang ini.

Beliau turut mengaitkan ketua pembangkang dengan filem arahan Tan Sri P. Ramlee, filem Madu Tiga.

Katanya, dalam filem itu Jamil ada tiga bini. Bini pertama suka main mahjong yang diibaratkan sebagai DAP, manakala isteri kedua ialah PAS yang suka cakap ana anta dan isteri ketiga ialah rakyat, di mana depan rakyat Jamil sanggup kata "saya rela mati kerana tuan kerana saya sudah simpan wang rakyat di luar negara".

Timbalan Pengerusi Tetap, Datuk Mohamad Aziz yang sedang mempengerusikan perhimpunan itu sempat mencelah,"Bukan tiga bini, empat bini. Bini keempat jantan" yang menyindir Datuk Seri Anwar Ibrahim yang terlibat dalam kes liwat.

Rosnah yang juga Timbalan Menteri Kesihatan berkata puteri (Pu three) ada tiga ciri iaitu muda, wanita dan o\penentu. Katanya, sebagai pengundi muda yang berjantina wanita, puteri akan menjadi penentu dalam pilihan raya ini.

Beliau memberi jaminan kepada Presiden Umno bahawa beliau tidak perlu bimbang kerana puterui sedia buat kerja dan puteri sedia berubah dan diubah.

Sementara itu dalam ucapannya, ketua pemuda, Khairy Jamaluddin mencuri perhatian para perwakilan bila dua kali beliau membaca ayat al quran ketika menyampaikan ucapan penangguhannya.Beliau memetik ayat yang bermaksud Allah yang berkuasa memberi kuasa kepada seseorang dan Dialah juga yang berkuasa mencabut kuasa itu.

Katanya, dari ayat ini tidak ada jaminan bahawa BN akan memerintah semula kerana itu adalah hak Allah sama ada menang atau kalah dalam pilihan raya umum.

Namun begitu Allah berfirman bahawa nasib sesuatu kaum itu tidak akan berubah selagi kaum itu tidak mahu berubah.

"Ini bermakna Umno kena terus berjuang mempertahankan Putrajaya," tegasnya.

Khairy mengucapkan tahniah kepada Najib yang telah melakukan transformasi sambil mendengar kebimbangan orang muda yang mahu hak mereka dibela dalam pekerjaan, pendapatan dan perumahan.

Manakala Datuk Seri Shahrizat Jalil dalam ucapan penangguhannya berkata wanita dari dahulu hingga sekarang tetap bersama pemuda, puteri membantu jentera pilihan raya di semua parlimen.

"Kami tetap bekerja kuat memenangkan Umno  dan wanitalah yang ramai menjadi ahli Umno," katanya sambil mengampu semua pemimpin atasan seperti Presiden, timbalan presiden, naib-naib presiden, setiausaha agung serta isteri presiden, Datin Seri Rosmah Mansor yang banyak membantu aktiviti-aktiviti wanita Umno.

No comments:

Post a Comment