VaultSafeUall

Wednesday 30 November 2011

UMNO TAK PERCAYA KEPADA DIRI SENDIRI


Ahli parlimen Kulim Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Nordin berkata Umno sudah tidak percaya kepada diri sendiri sehingga meninggalkan pangkalan yang ada.

Katanya, Umno kini tak berani bercakap tentang hal orang Melayu lagi sedangkan MCA dan MIC berani bercakap tentang hak kaum mereka.

"Kegagalan Umno menjaga hati orang Melayu, menyebabkan orang Melayu menyertai Perkasa yang lebih diyakini sebagai wadah untuk memperjuangkan nasib orang Melayu," katanya yang bertanding atas tiket PKR pada pilihan araya umum 2008. Beliau berkata demikian ketika menyertai forum anjuran Kelab Alumni Umno di PWTC kelmarin. Dua lagi ahli panel ialah Tan Sri Dr Nordin Kardi dan Prof Madya Dr Asri Zainal Abidin.

Zulkifli berkata beliau sedih dalam isu NFC, orang Umno sendiri yang mendesak Datuk Seri Shahrizat letak jawatan.

"Dalam pakatan pembangkang, walaupun mereka tahu Datuk Seri Anwar Ibrahim buat salah dalam kes liwat dan kes video, tetapi mereka sepakat membela Anwar sedangkan masalah dalaman Umno sendiri yang menyebabkan Umno lemah," ujarnya.

Beliau mendedahkan sudah ada menteri BN yang sudah dihubungi Anwar, jika Pakatan Rakyat menang, akan melompat menyertai Pakatan Rakyat.

Katanya, dalam soal ini Datuk Seri Najib Tun Razak tidak boleh disalahkan kerana beliau mewarisi Umno dalam suasana Umno sudah rosak..

No comments:

Post a Comment